Direktlänk till inlägg 6 december 2015

Melankoli

Av Anna - 6 december 2015 20:16

Det såg ut som hon sov, hennes långa mörkbruna hår låg utspritt över kudden. När jag kom in i rummet för att säga hej, och höra om hon behövde någon inför natten sträckte hon fram sin hand där hon höll en stor hårtuss, hon tittade upp på mig med tårar i sina annars klarblå ögon och sa: Tycker du att jag ful nu?


Detta var en av mina första nätter på mitt nya uppdrag, och jag var så totalt oförberedd. Bröstet snörpte ihop sig, och jag fick inte luft. Jag sa inget. Jag höll på att gå ut igen, då jag inte kunde kontrollera mina känslor, jag visste inte vad jag skulle säga. Jag gick fram till sängen, satte mig ner bredvid henne, strök henne över armen...och har inget minne av vad jag sa. Eller vad hon sa. Jag vet att jag lovade att titta till henne under natten, och försöka se till att hon hade det bra.


Önskar jag kunde säga att man vänjer sig. Det gör man inte. Jag har börjat lära mig att hantera det, men det är tufft. Om en timme är det dags för sista natten denna veckan, imorgon bitti när jag kommer hem är det en ny dag. En ny dag full av möjligheter. Krama varandra lite extra då är ni snälla?


Sov gott och dröm sött!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 27 december 2016 22:03

Förra veckan gjorde jag fel. En patient fick en annans läkemedel. Ångesten och rädslan för att det ska ske igen släpper inte taget. Om några timmar ska jag tillbaka till arbetet. Jag bävar redan för att klockan ska bli 20.00 och kvällsmedicinerna ska...

Av Anna - 26 juni 2014 16:54

  Ojojoj, idag fick får jag användning för det bra (och påhittade) ordet informationstoxikos.  =) Totalrörigt på jobbet, med lite miss i kommunikationen, inget som inte löste sig, men att känna sig som en total jubelidiot inför läkarna när jag trod...

Av Anna - 14 juni 2014 18:40

  Det är väl ingen som missat att jag nu är sjuksköterska?      Har arbetat i fem dagar nu, och har ingen aning om hur detta ska gå när jag om två veckor ska stå på egna ben, och inte ha en handledare som ränner runt och rättar till när jag mi...

Av Anna - 15 mars 2014 08:52

I torsdags fick vi ett bakslag. Igen. Vi var inte ens i närheten av ett godkänt på vårt examensarbete. Hela tiden har vi fått höra att vi är bra. Det kom som en chock, ett slag i ansiktet. Vårt språk var inte tillräckligt akademiskt, vi var ute och c...

Av Anna - 2 mars 2014 20:28

Vart ska jag börja? Ingen har väl missat att jag blev utmanad på att genomföra en tjejklassiker?   Om jag ska vara ärlig så tror jag  att det var en utmaning som gick fel...jag tror faktiskt att jag utmanande de andra då jag var säker på att inge...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards