Alla inlägg under februari 2014

Av Anna - 17 februari 2014 21:36

Var på gymstick idag, det är vattengympa med en pinne och gummiband, asjobbigt, men jättekul! Det har snabbt blivit en favorit och jag går så ofta tiden tillåter. En av övningarna är att man ska hoppa över en pinne, som hålls fast med båda händerna, samtidigt som mage och rumpa spänns (redan där kör det ihop sig). En svår övning som kräver mycket koncentration från min sida.

   När jag kämpar som bäst för att göra allt detta och SAMTIDIGT försöker undvika att drunkna hör jag att instruktören ropar: Anna, försök att se lite graciös ut också. VA? Om blickar kunde döda i den stunden...jag kämpade ju för livet där ute i det stormande havet! (läs varmvattensbassäng med djupet 130cm).


Jag har hittat ännu en "ny" träningsform som jag hoppas ska kunna få mig iform, och det är Military Fitness. Inte visste jag att träning kunde vara så roligt och inspirerande. Det är jobbigt, det känns som om  lungorna ska sprängas varenda gång (alla fyra jag varit på) , men det som gör det värt att återvända är dels otroligt duktiga, inspirerande instruktörer, men framför allt teamkänslan som är. Alla peppar alla, och hjälper en att orka lite till, fast man egentligen inte orkar...jag har insett genom den här träningen att när jag tror att det inte finns några krafter kvar, så finns det ändå lite till som kan kramas ur, med hjälp av andra. Fantastiskt!


Jag ska erkänna att jag har undvikit denna träningen, jag har blivit erbjuden att följa med flera ggr, erbjuden förresten, min kusin och faster har snarare tjatat på mig, men jag har lyckats komma med en ursäkt varenda gång, jag är ganska duktig på det förstår ni, men jag är glad att jag tillslut följde med. Jag trodde att jag var för otränad, men det visar sig att ALLA an vara med, nåja, mer eller mindre i alla fall! (; Enda molnet på himlen är att de inte finns i Karlstad, utan jag måste åka hem till Åmål, eller Säffle för att delta, vilket är trevligt, men tidsödande.  Läs mer på: http://www.militaryfitness.se/ Ni får blunda för framsidan, jag varnar för starka bilder, och risk för blindhet, så ful är den! Det är nämligen en bild på en hockeyspelande indian från Götet där...


Det blir mycket skriverier om träning nu, men det är det mitt liv består av , tillsammans med att skriva C-uppsats. Jag vill ha mitt liv tillbaka, och jag längtar tills om fyra veckor när uppsatsen är klar(?) och livet återvänder.


Kan någon förklara för mig vad 17 jag har gett mig in på? Kortvasan på fredag, hahahaha! Var lite snö förrförra veckan, så jag åkte skidor med mig själv som coach, samlade ihop totalt 27km, fördelat på  fyra tillfällen.  Då jag inte har haft tid att åka någonstans där det finns snö för att träna, då vi har skrivit uppsats sedan innan jul, så är resultatet att jag fortfarande inte kan åka skidor, åker ena skidan framåt, glider den andra bakåt. Jag hoppas på att någon kan hjälpa mig med lite vallning (har hört att det kan vara bra) innan fredag, då jag inte vet hur man gör och mina skidor inte är vallade.  30km, det borde jag ta mig runt på ren stönighet, har fått vinkar om att det serveras både soppa, kaffe och bullar längs vägen, så blir det soligt och ingen blåst kan det ju bli en riktigt trevlig tur. Kanske kan hitta en kompis att byta några ord med längs vägen, sådant är ju alltid trevligt tycker jag!


Överlever jag fredagens 30km på längdskidor återstår bara cykling och simning, vilket torde bli en spott i havet, för jag kan både cykla och simma. Vill även göra om löpningen eftersom att jag hade ett par spruckna revben när jag sprang Lidingöloppet och inte kunde prestera till max då det gjorde ont som satan, rent ut sagt. Får se hur det blir med den saken, allting har sin tid!


Igår var det väldigt lugnt på jobbet, så jag satt i kassan och sjöng för mig själv, tydligen. Nynnade på "Under en filt i Madrid, ligger en flicka på glid", har Galenskaparna på hjärnan nu i OS-tider efter deras sketch när "vad han nu heter" fastnar i vinkelvolten. Finns på youtube, se den! Hur som haver, jag sjöng visst  "under en filt i Paris", då jag känner att någon knackar mig på axeln (en kund) och säger med försynt och tyst röst: Fin sång, men det ska vara "under en filt i Madrid..." //over and out

Av Anna - 11 februari 2014 20:23


Jag är mycket på badhuset nuförtiden. Simmar så gott det går, men det är tufft med en "trasig tricepsmuskel" som inte vill läka sedan jag ramlade med en vespa i Augusti. Mycket klantigt, men det var halt på backen, och det är inte alltid lika lätt att veta vilken broms som bromsar vilket hjul. =) Som tur är var det platt asfalt, så jag gled ganska snyggt längs asfalten, jag kallar det för att jag gjorde en Anja. Igen. Tur det inte var skrovlig asfalt, då hade jag sett betydligt värre ut på kroppen än vad jag gör idag. Ett av såren såg ut såhär:    

Tur jag är tjej, och att det inte var pappa eller broder som slog sig, de hade tjutit som bara den! Även tur jag hade hjälm, då jag tror att huvudet landade först. "Kan inte ha gjort värst ont", som min pappa skulle säga och skrattat. (;

Här är jag och min far  med våra fina vespor!  


Nu kom jag ifrån ämnet. Vi var i Danmark och tittade på Handbolls-Em för några veckor sedan. Vi tackade även hellgren som gjorde sin sista sändning. =(  

Vi hann även med ett besök på ett lokalt badhus, med roliga leksaker och en varm bubbelpool. Den blev lite av en räddning, för fy satan vad kallt det var i Danmark! I duschen så började jag och Stina att diskutera badhushygien, då det i duschrummet var en stor skylt med en kvinna på och punktmarkerade områden som man skulle tvätta med tvål och schampoo innan man tog på sig baddräkten och innan man klev i bassängen. Håret skulle tvättas, sminket skulle bort, armhålor, fötter och inte minst snippa/framstjärt/mus/mjöken/muttan/kompisen (vad det nu kallas) och rumpa skulle tvättas noga.   Vad som borde vara en självklarhet för alla att göra innan man kliver i, då jag inte ens vill tänka på all skit som människor tar med sig i bassängen, ffa de som duschar med baddräkten på. Jag ska ärligt erkänna att jag inte hade tänkt på det så noga innan, nu tänker jag på det hela tiden.


På Sundsta badhus hänger det en skylt innan du går ut till bassängen med orden: Du har väl duschat? De flesta duschar, men jag har aldrig sett någon som tvättar sig innan de kliver ut för att hoppa i plurret. Flera duschar tom med baddräkten på. Om klockan är 18 och du har gått i samma kläder hela dagen, byter först om till baddräkt, sedan duschar/blöter sig (utan att tvätta) och sedan hoppar i plurret, då vill inte jag veta vad som döljer sig under den baddräkten, och då framföra allt i de nedre regionerna och jag vill inte veta allt snusk du drar med dig in i bassängen som även jag ska bada i. Undrar om damen med Paddan duschat?   


Detta var bara en liten tanke så här på kvällskvisten...kommer du att tvätta dig i fortsättningen? =)


Nu ska jag utföra munhygien i alla fall. Puss och natti på er alla!

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards