Alla inlägg under juni 2014

Av Anna - 26 juni 2014 16:54


Ojojoj, idag fick får jag användning för det bra (och påhittade) ordet informationstoxikos.  =) Totalrörigt på jobbet, med lite miss i kommunikationen, inget som inte löste sig, men att känna sig som en total jubelidiot inför läkarna när jag trodde att jag hade koll, det är ingen bra känsla. Jag tillsammans med min handledare  (all cred till henne) redde upp situationerna till det bästa! (Tror jag i alla fall) Dagens handledare pratar mer än någon jag känner, det tycker jag är ganska bra gjort!   


Idag var sista dagen med en personlig handledare. Ledig imorgon, och på lördag kväll är det dags att stå på egna ben. Det kommer att bli hur bra som helst, för jag jobbar då med syster Åsa och Gunsan, och vi ska beställa thaimat. Då kan det inte gå annat än bra! De kommer att få rabiens på mig, men de har båda gott om tålamod som tur är!

Att jag på lördag står på egna ben ska i alla fall firas med att jag kommer att köpa mig ett par nya sexiga stödstrumpor att bära dagen till ära! Lite får en allt unne sej!   


Bluescrewn är klar, och det kommer bli den bästa någonsin, förutom att min bluesmentor och tillika vän Katrin inte kommer att vara där...hon kommer att vara saknad, inte bara av mig, utan av alla, men jag ska göra mitt bästa för att försöka fylla upp vacumet som kommer att uppstå. Känner jag henne rätt så är hon dock inte långt borta!   

Jag kommer hem under bluesen i trygg förvissning om att det kommer att gå hur bra som helst!


Stageguiderna/artistvärdinnorna i år har alla en gedigen erfarenhet inom serviceyrket, och tre av oss har även arbetat tillsammans både på stadshotellet, Dalhall och i Säffle på hotellet, om än i olika perioder och konstellationer. Vi har även med oss en hajpad, superhärlig barnglad tjej som kan se saker ur en annan synvinkel, och som inte bara får oss att le, utan även är ganska galen! Jag tror inte en artist kommer att vija lämna Åmål efter detta!     Vi är alla fyra ursprungligen från Åmål/Säffle, även om ingen av oss är bosatta där just nu, så det blir en inte bara arbete, utan även en härlig liten reunion på hemmaplan!


Skulle någon artist få minskad urinproduktion eller så, så är jag ju numera lite av en expert på njuren och kan ställe en diagnos...eller i alla fall sätta på ett plåster...    


Vi ses väl på bluesen?

Åmål´s Blues Fest 2014


 http://www.bluesfest.net/

Av Anna - 14 juni 2014 18:40


Det är väl ingen som missat att jag nu är sjuksköterska?

    

Har arbetat i fem dagar nu, och har ingen aning om hur detta ska gå när jag om två veckor ska stå på egna ben, och inte ha en handledare som ränner runt och rättar till när jag missar saker, eller talar om hur jag ska göra. Det är så många konstiga ord att jag blir helt förvirrad.  Hur jag ska hinna lära mig vad alla betyder och vad de faktiskt innebär, det vette hundan.  Jag är livrädd. Det finns en mening med att när de andra skrev sina namn på sin brosch, skrev jag "Prosit" på min. Det betyder: må det gagna dem alla, vilket för mig är detsamma som: Hoppas jag inte dödar någon. Haha, lite morbid kanske, men det är min förhoppning.


Nu till porren. Jag har börjat dregla efter ådriga män (och kvinnor, men det är färre av dem). På Njurmedicin handlar allt om att spara på kärlen, spara på venerna.  Detta innebär att vi enbart får sticka på ställen som man inte lär sig i skolan. Ovansidan händerna, vilket vi lär oss, men det gör ont, och kärlen spricker ofta har jag märkt. Poff, så är handen blå ett tag framöver, inget farligt, men inte så trevligt.    Undersidan av handleden. Fötterna. Halsen. Det är ställen som inte är så trevlig att sticka på, om än ibland nödvändigt.


Detta gör att jag redan nu har börjar förstå vad sjuksköterskor menar när de talar om porr. Min favoritven, Vena Cephalica, är numera förbjudet område, så naturligtvis ser jag män med denna ven tydligt framträdande överallt, och jag vill så gärna gå fram och känna lite. En sista gång...jag vill bara klämma lite...haha, känner att jag börjar dregla bara jag tänker på det! Kan redan nu klargöra för alla män som har framträdande vener på armarna att om jag  råkar komma lite nära, eller pilla lite på era armar så är det bara för att jag tycker det är otroligt läckert, och jag skulle ge vad som helst för att få sätta en nål i din arm. Så känn dig hedrad och ta inte illa upp!   


Bilderna nedan är mumma det!

 


       


Men yuäck, detta blir lite för mycket av det goda...

 



Ovettigt inlägg? Absolut! Sitter ensam hemma en lördagkväll då jag ska upp och arbeta tidigt, och jag har tråkigt. Då kändes sjuksköterskeporr som ett ganska bra ämne, helg som det är! Läser du detta innan 21 (då jag lägger mig) och vill ha mat så är du välkommen förbi!


Just det, en sak till, jag råkade köpa mig en lägenhet igår. I huset bredvid där jag bor nu. Karlstad får stå ut med mig ett år till, för jag behöver sjukhuserfarenheten, men efter det vill jag allt hem till lilla Åmål igen.  Nu ska jag laga mat, puss och venporr till er alla!


Ps, ikväll tittar jag på:

   

 Just det, gråtande män med finfina ådror!   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards